سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مازاد دانشت را که به برادر بی بهره از دانشت می رسانی، صدقه تو بر او به شمار می آید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 88 شهریور 18 , ساعت 3:14 عصر

درپی اعتراف متهمان آشوب های اخیر مطرح شد فعالان سیاسی :
فعالان سیاسی عقیده دارند اعترافات روز سه شنبه متهمان پرونده کودتای مخملی در دادگاه، مبنی بر نقش داشتن برخی از فرزندان مقام های ارشد کشور در ناآرامی های اخیر، آزمونی جدی برای رئیس جدید قوه قضائیه است که در نخستین روز ورود خود به این قوه از اجرای بی اغماض قانون در مقابل همگان خبر داده بود.
در جریان چهارمین دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان اغتشاشات اخیر، برخی از آنها از نقش آفرینی جدی مهدی هاشمی رفسنجانی و عبدالله جاسبی در راه اندازی این غائله و حمایت های مادی و تشکیلاتی از این جریان خبر دادند.
راه اندازی سایت جمهوریت به عنوان رسانه ای در جهت عملیات روانی و تخریب دولت و نظام اسلامی توسط مهدی هاشمی، در یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد، پرداخت دستمزد کارکنان این سایت از طریق چک های آن دانشگاه، سوءاستفاده مهدی هاشمی از امکانات سازمان بهینه سازی سوخت و بهره برداری شخصی وی از بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی، گوشه ای از اعترافات این افراد در خصوص هاشمی و جاسبی بود.
این اظهارات تکان دهنده که پیش از این نیز زمزمه هایی از آن درون جامعه جریان داشت بسیاری از فعالان سیاسی و مردم را به واکنش واداشت.
مردم و مسئولین به دنبال بیان این مطالب، مصرانه خواستار برخورد جدی با این افراد شده و با توجه به اظهارات رئیس جدید قوه قضائیه در روز معارفه، مبنی بر اجرای عدالت و برخورد قاطعانه و بدون اغماض با قانون شکنان، رسیدگی به اتهامات افراد یاد شده را درخواست نمودند.
در این میان می توان به «غلامعلی حدادعادل» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد که در نطق میان دستور روز گذشته خود در مجلس ضمن تبریک انتصاب ریاست جدید قوه قضائیه، از وی خواست تا به مسئله شایعاتی که در جامعه درباره بعضی افراد مطرح شده رسیدگی کند.
آیت الله صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه در بدو ورود به این قوه و در جریان مراسم معارفه ابراز داشته بود که؛ در راستای اجرای عدالت نسبت به احدی گذشت نخواهم کرد و به کمک خداوند خاطیان را به دستگاه عدالت خواهم سپرد.
این بیان صریح ریاست جدید قوه قضائیه موجب گردید تا بسیاری از سیاسیون با تأکیدی مضاعف پیگیری قاطعانه تخلفات مهدی هاشمی و عبدالله جاسبی را از وی خواستار شوند.
حدادعادل در ادامه اظهارات خود در مجلس تصریح کرد: در سال های اخیر شایعاتی در جامعه ما درباره بعضی افراد و نیز فرزندان بعضی مقامات و شخصیت ها بر سر زبان ها افتاده است. سکوت و کم کاری قوه قضائیه در این مسائل، مردم را دچار حیرت می کند. اگر قوه قضائیه به موقع وارد عمل شود و با رسیدگی صحیح و عادلانه احکامی صریح و سریع صادر کند، مردم از حیرت نجات یافته و راه بر شایعه سازی و شایعه پراکنی بسته می شود.
«مهدی کوچک زاده» دیگر نماینده مجلس بود که در واکنش به طرح نام مهدی هاشمی، خواستار محاکمه او شد.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با طرح این سؤال که چرا دستگاه قضایی تاکنون اقدام به بازداشت این افراد نکرده است، تصریح کرد: کاری که موسوی، خاتمی، کروبی و فرزندان هاشمی انجام دادند، بر کسی پوشیده نیست بنابراین، این انتظار از دستگاه قضایی هست که این افراد را هم دستگیر کرده و محاکمه کند.
کوچک زاده با اشاره به سخنان اخیر رئیس جدید قوه قضائیه تاکید کرد: همانطور که آقای لاریجانی اعلام کردند و گفتند که هر کسی تخلف کند، با او برخورد خواهد شد، انتظار داریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و همه آن کسانی که به این نظام خیانت کردند، در برابر ملت به وضعیت آنها رسیدگی شود.
«حسن الله وردی نژاد» دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران و عضو هیئت مؤسس مجمع پیروان ولایت فقیه نیز به انتشار شبنامه ها و نقش اصلی آشوب توسط مهدی هاشمی اشاره کرده و گفته است: امروز به دستگاه امنیتی و قضایی هشدار می دهیم که عدالت نباید فقط مخصوص فقرا باشد، هر کس که به مملکت خیانت کرده، خواه فرزند بزرگان باشد و یا نباشد باید در دستگاه عدل محاکمه شود.
همچنین «علی بختیاری» رئیس سازمان بسیج اساتید درباره نام برده شدن از جاسبی در اعترافات برخی از متهمان اغتشاشات، با بیان اینکه به هر حال اتهاماتی وارد شده است و جاسبی باید در قبال آن پاسخگو باشد، تصریح کرد: قبلاً نیز اتهاماتی به مدیریت دانشگاه آزاد وارد بود و کسانی هم در روزنامه ها صحبت هایی کردند اما این اتهامات این بار در یک مرجع قانونی و محکمه قضایی مطرح شده است و به همین دلیل مدیریت دانشگاه آزاد باید در دادگاه حاضر شده و پاسخگوی اتهاماتش باشد.
از سوی دیگر تماس های مکرر مردم شریف ایران به روزنامه کیهان مبنی بر درخواست پیگیری سریع و قاطعانه با تخلفات افراد یاد شده نیز، اقدام موثر قوه قضائیه را می طلبد.
هر چند مهدی هاشمی در نامه ای به تکذیب کلیه مطالب مطرح شده در جریان اعترافات پرداخت اما در این میان قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم تنها مرجعی است که وظیفه رسیدگی به تخلفات مطرح شده توسط مهدی هاشمی و عبدالله جاسبی را دارد و به نظر می رسد با توجه به عزم جزم رئیس جدید این قوه به زودی شاهد اقدام موثری از سوی آن مقام قضایی خواهیم بود.

منبع :http://www.kayhannews.ir/880605/3.HTM



لیست کل یادداشت های این وبلاگ