سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام صادق علیه السلام این دعا را به من داد : «سپاس خدایی را که صاحب حمد است و شایسته و نهایت [عبدالرحمان بن سیابه]
 
سه شنبه 86 خرداد 29 , ساعت 5:37 عصر

دیگر راهکارها:

 ـ مبحث موعود شناسی و مهدویت از جمله کتب درسی از مقطع ابتدائی تا دانشگاه باشد.

 ـ مبحث مهدویت یکی از رشته­های تخصصی دانشگاه و حوزه علمیه باشد مانند بقیه رشته­ها از جمله: الهیات ـ ادیان ـ ....

 ـ تأسیس مدارس و مراکز خصوصی و دولتی بعنوان مصلح شناسی و مهدویت شناسی

 ـ تألیف و نشر کتاب پیرامون معارف امام عصر علیه­السلام در مقطع سنی مختلف و به زبانهای مختلف در تمام سطح دنیا

 ـ تولید و پخش نرم افزارهای تخصصی ویژه امام موعود و نیز تولید کاست ـ فیلم داستانی، سینمایی،مستند و فیلم کوتاه و ...) ـ تولید کاست­های سخنرانی ـ سرود و ... و تولید برنامه­های کارتونی و انیمیشن در مقاطع سنی مختلف (به زبانهای مختلف)

 ـ تألیف و نشر گسترده مجله ـ ماهنامه ـ فصلنامه ـ سالنامه ـ هفته نامه ـ دو هفته نامه و ... تخصصی ویژه مهدویت و منجی­شناسی به زبانهای زنده دنیا.

 ـ تشکیل نشست­های علمی تخصصی مهدویت با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی

 ـ تشکیل و برگزاری کنفرانس­های جهانی ـ به این گونه که از تمام کشورهای جهان نماینده­های مشخصی به مقال­های مورد نظر اعزام شوند و در موضوع موعود شناسی گفتگو و تبادل نظر کنند.

 ـ ایجاد کانال­ها و شبکه­های تخصصی رادیویی و تلوزیونی و ماهواره­ای ویژه امام عصر علیه السلام.

 ـ تعلیم دانش پژوهانی بعنوان متخصص فن مهدویت و اعزام به مناطق مختلف

 ـ تأسیس کتابخانه­های تخصصی مهدویت با امکانات دستیابی به موضوعات مختلف در کمترین زمان.

 ـ تأسیس نوارخانه­های تخصصی مهدویت

 ـ تأسیس ویدئو کلوپ­های تخصصی مهدویت (شامل فیلم و نمایشنامه و ...) و توزیع (امانی یا مجانی) در ایام هفته خصوص روز جمعه که متعلق به امام موعود علیه­السلام می­باشد.

 ـ تشکیل مجالس توسل و دعا از جمله دعای ندبه ـ ختم صلوات جهت تعجیل فرج ـ دعای سمات و ...

 ـ نام گذاری اماکن، تأسیسات، اشخاص و شهرها به نام و القاب حضرت ولی عصرعلیه­السلام

 ـ بیشترین مباحث و امور ویژه مهدویت از جمله : سخرنانی­ها، کنفرانس­ها، میزگردها و نشست­ها و فیلم­ها و ... همه پیرامون زمان ظهور و چگونگی آن و تشکیل دولت کریمه باشد، در حقیقت اگر بتوانیم زمان ظهور را برای افراد جامعه به گونه­ای واقعی ترسیم کنیم همه و همه انتظار چنین زمانی را خواهند داشت در نتیجه در هر موقعیتی تلاش و کوشش می­کنند برای رسیدن و درک زمان ظهور امام موعود علیه السلام.

 ـ تأسیس یک شرکت فیلم سازی در موضوع موعود و منجی­شناسی و تشکیل شاخه­های فرعی آن در کشورهای مختلف (مانند شرکت فیلم­ سازی هالیوود آمریکا و بالیوود هندوستان)

حتی الامکان فیلم­ها با در نظر گرفتن مقاطع سنی ساخته شود با موضوعاتی از جمله : تشرفات، نحوة توسلات، منجی و مصلح (همچون فیلم های ترمیناتور، ماتریکس، در مسیر سبز، سرباز جهانی، مرد عنکبوتی و ...) و نیز ساخت فیلم­های در موضوع آخرالزمان (مانند: فیلم پایان روزها، آرماگدون و ...) و یا ساخت فیلم­هایی که مربوط به خود شخصیت امام موعود می­باشد( مانند فیلم حضرت عیسی و یا فیلم مصائب مسیح)[2] یا به تصویر کشیدن حوادث و علائم حتمیه و یا به تصویر کشیدن اوضاع و زمان قبل از ظهور به تعبیری اوضاع آخرالزمان ( علائم غیر حتمیه)

 ـ حوزه­های علمیه مخصوصاً و نیز دیگر مراکز علمی از جمله دانشگاه­ها باید علاوه بر رشته­های متداول از جمله فقه و اصول و عقائد و حدیث و ...، مبانی اعتقادی و دروس خود را موعود شناسی قرار داده و در این زمینه از تألیف و نشر و تکثیر و ... در سطح جهانی استفاده شود و دیگر این که یک رشتة فیلم سازی (اعم از کارگردانی، فیلم­نامه نویسی، جلوه­های ویژه و ...) مربوط به مهدویت و مسائل و موضوعات ویژه مد نظر قرار داده شود.

 ـ برگزاری جشنواره­های فیلم منجی و اکران نمودن فیلم­ها در سطح دنیا همچون جشنواره فیلم­های فجر و یا دفاع مقدس و ...

 ـ اهمیت ویژه دادن به روز جمعه که متعلق و مخصوص و به نام امام موعود است و دعا و توسل به ساحت مقدس امام عصر علیه­السلام و نیز طلب آمرزش نمودن از آن حضرت.

(همچون مسیحیان که در روزهای یکشنبه به کلیسا می­روند و طلب آمرزش   می­کنند، ما مسلمانان نیز باید مکانهایی را تأسیس کنیم و این همت را داشته باشیم که در روزهای معین (در صورت امکان همة روزها) به آن مکان مقدس رفته و فقط و فقط برای ظهور امام موعود دعا کنیم).

 ـ معین و مشخص یک روز و یا هفته به عنوان «موعود خواهی» و تجمع و راهپیمایی با ندای «الغوث یا صاحب الزمان» در تمام شهرها (و یا کشورها) در یک زمان مشخص.

 ـ «کونوا دُعاهَ الناس باعمالکم لا بألستکم» ـ داشتن اخلاق و سیره امام زمان خواهی، یعنی آنچه را که حضرت می پسندد ـ افراد خادم و یا مسئول (امور فرهنگی مربوط به معارف امام عصر علیه­السلام) باید با داشتن اخلاق امام زمان پسند دیگران را به اخلاق نیکو دعوت کنند.

 ـ تأسیس و تشکیل سایت اینترنتی ویژه امام عصر عجل­الله فرجه به زبانهای زنده دنیا.

 ـ تشکیل مباحث مربوط به مهدویت در مکان­های غیر تکراری و از لحاظ ظاهری مورد جلب توجه افراد مختلف باشد.

(ما معمولاً برای انجام مراسم مذهبی، مکان­های مذهبی را مورد استفاده قرار  می­دهیم ـ که این عمل صحیح است ـ ولی در برخی از زمان­ها باید ـ به اصطلاح ـ لوکیشن را عوض نمود و در ظرف زیبا و قشنگ به بیمار عصر غیبت دارو و طعم ظهور را چشاند. در زمان حاضر باید مکان­هایی تأسیس شود که از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و شیک و لوکس باشد (با توجه به این نکته که اکثر مکان­های مذهبی فاقد این خصیصه است) و نیز حتی الامکان دارای فضای سبز ـ گلخانه ، استخر، کافی­شاپ، کافی­نت، کتابخانه، سالن مطالعه و کنفرانس باشد (در یک جمله باید: این مکان دارای امکانات تفریحی و تحقیقی باشد) زیرا جوان امروز را باید با این متد و روش پیام ویژه امام عصر علیه السلام را در ذهن او جای داد.)

 ـ برگزاری مسابقات در موضوع مهدویت از جمله مسابقات: شعر، نقاشی، قطعه ادبی، داستان، هنرهای تجسمی، فیلم (کوتاه ـ داستانی ـ سینمایی ـ انیمیشن، کارتون ـ مستند).

 ـ برگزاری کلاسهای معرفتی ویژه امام عصر علیه السلام از دیدگاه: روان شناختی (روان شناسی) ـ فلسفه ـ جامعه شناسی و ...

 ـ توجه و اهمیت دادن به شهر کوفه و تشکیل مراکز فرهنگی ویژه امام عصر علیه­السلام ـ در این سرزمین (به این دلیل که کوفه در زمان ظهور پایتخت حکومتی حضرت است) و یا خرید زمین­های این شهر ـ لازم به ذکر است که در حال حاضر یهود مشغول انجام این طرح است و در کنار شط فرات زمین­هایی خریداری کرده است.

 ـ تشکیل و تأسیس پایگاه­های فرهنگی، نظامی و ... ویژه امام موعود علیه­السلام در دو سرزمین مناسب است: اول ـ مکه مکرمه که محل ظهور حضرت است. دوم ـ فلسطین که از لحاظ آمریکائیها و اسرائیلیها و به طور کل یهود مورد توجه است و در حقیقت آنرا «­أرض موعود» می­خوانند و معتقدند زمانی با ظهور موعود آسمانی (عیسی علیه­السلام) در این سرزمین تمام یهودیان تجمع می­کنند و بر کلّ دنیا حکومت می­کنند.

 ـ توجه به شهرهای زیارتی و تشکیل مراکز فرهنگی ویژه امام عصر علیه­السلام ـ به دلیل تجمع و تزاید افراد از جوامع مختلف در این امکنه خصوص توجه به سرزمین مقدس مکه.

31 ـ اداره پست و تلگراف موظف است بر چاپ و تهیه تمبر مخصوص ویژة مهدویت و موعود جهانی و غیبت امام عصر علیه­السلام، انتظار امام موعود، نیمه شعبان (15 شعبان)، ظهور حضرت و ...

 ـ تأسیس و ساخت حداقل یک مهدیه (و یا مکان مربوط به حضرت) در هر شهر و روستا با قسمتهای مختلف فرهنگی از جمله : کتابخانه ـ نوار­خانه ـ فیلم­خانه ـ سالن مطالعات ـ سالن اجلاس و کنفرانس ـ سالن تأتر و نمایش و ... با برنامه­های متنوع و ویژة مهدویت.

 ـ تأسیس مجمع و سازمانی بنام گفتگوی تدیّنها (مجمع و سازمان گفتگوی تمدنها) که رأس و محور بحث آنها ظهور موعود و مصلح جهانی باشد.

 ـ تأسیس یک ارگان خاص (همچون کمیته امداد امام خمینی که دارای صندوق­های صدقه در هر خانه و خیابان است) برای امر صدقه دادن برای سلامتی امام عصر علیه­السلام ـ و پول جمع آوری شده از صدقات در مسیر امور فرهنگی مربوط به امام عصر علیه السلام مصرف شود.

 ـ تأسیس مهد کودک با نام امام عصر علیه­­السلام و برنامه­ها و آموزش­های مربوط و ویژه حضرت. (کودک را از همان ابتدا با معارف حضرت آشنا کنند ـ العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر)



لیست کل یادداشت های این وبلاگ